SIB-Loopcollectief


recreatieve sportvereniging voor harlopen en wandelen

Sportief Wandelen

Sociaal

Sportief Wandelen

Sportief Wandelen is voor iedereen die aan fitheid wil werken de ideale activiteit. Het is een sportieve en veilige bewegingsvorm die in groepsverband wordt beoefend en als bewegingsvorm veel plezier en voldoening geeft.

Voor wie is Sportief Wandelen?

Sportief Wandelen is voor iedereen die aan fitheid wil werken de ideale activiteit. Het is een sportieve en veilige bewegingsvorm die in groepsverband wordt beoefend en als bewegingsvorm veel plezier en voldoening geeft. Door de begeleiding en verantwoorde trainingsopbouw biedt het net iets meer dan het ‘gewone wandelen’. Sportief Wandelen betekent stevig doorwandelen in een tempo rond de 5 tot 7 kilometer per uur. Er moet nog altijd adem overblijven om een gesprekje te voeren.

 

Sportief Wandelgroep is bedoeld voor iedereen, zowel dames als heren van 25 tot 100+.  Doel is op een gezellige, sociale en verantwoorde wijze te trainen. Enige basisconditie is meegenomen, maar niet vereist. De trainingen zijn ook geschikt voor mensen die herstellen van een blessure en weer willen opbouwen naar het hardlopen.

Verschillende loopvormen

Naast de standaard trainingsvormen warming-up en cooling-down, duur- en intervaltraining, krijg je ook verschillende loopvormen aangereikt. Denk daarbij aan Power Walking, Chi Walking, Fit Walk en Wandel bootcamp. Ook komen looptechniek en lichaamshouding aan bod tijdens de trainingen. Daarnaast werken we aan onze balans, kracht en lenigheid met diverse oefeningen tussen het wandelen door.


Voor Sportief Wandelen draag je goede maar flexibele wandelschoenen, liefst waterdicht. De categorie A/B-schoenen zijn vooral geschikt voor wandelingen in de stad of door het bos (eventueel met lichtglooiende paden), tevens voor meerdaagse wandeltochten, zoals de vierdaagse. Draag bij voorkeur kleding die gemakkelijk en comfortabel zit, ademend en vochtabsorberend is. Bij kou is het beter om dunne laagjes over elkaar aan te trekken.

De Voordelen

Onder leiding van gediplomeerde trainers en ervaren begeleiders …

De Trainingen

De trainingen staan onder leiding van gediplomeerde trainers. De trainingen duren ongeveer 1 tot 1,5 uur en zijn gevarieerd. Een warming-up om de spieren los te maken, een stuk stevig doorwandelen afgewisseld met oefeningen en tempowisselingen en tenslotte even uitlopen en goed rekken.

In de zomer trainen we elke training in de Amsterdamse Waterleidingduinen (AWD), ingang De Zilk.

In de winter starten we ’s avonds op de hardloopbaan bij SV Hillegom. Deze training is meer gericht op interval en kracht. De trainingen op de baan wisselen af met met een duur/tempoloop in en rondom Hillegom.

 

 

Overzicht trainingen

dag tijd trainer locatie
zomer
locatie
winter
maandag* 09.00 Anneke duin duin
woensdag 19.00 Anneke baan duin
zaterdag** 09.00 Mieke duin duin
  09.00 Anneke duin duin

* in de even weken starten we vanaf Panneland
** op de laatste zaterdag van elke maand, starten we vanaf Panneland 


Locatie

In de zomer trainen we elke training in de Amsterdamse Waterleidingduinen, ingang De Zilk. In de winter starten we 's avonds op de hardloopbaan bij SV Hillegom.


Jaarkaarten voor de duinen (AWD)

  • Persoonlijke jaarkaart - € 10
  • 60+ Jaarkaart - € 5,50
  • Jaarparkeerkaart - € 35

Aanmelden en informatie

Bij het inschrijven word je lid van SIB-Loopcollectief. De contributie bedraagt € 36,50 per halfjaar en het inschrijfgeld is €7,50. De contributie verloopt via een automatische incasso.

 

Heb je vragen, mail dan naar ahbakker62@gmail.com of bel: 06-24157478

Wil je je direct aanmelden, meld je dan aan via dit formulier.