SIB-Loopcollectief


recreatieve sportvereniging voor harlopen en wandelen

Hardlopen

Lopen is dé manier om te werken aan je lichaam en geestelijke gezondheid. Het prettige aan hardlopen is dat je altijd en overal kan lopen. Toch kan deze vrijheid en eenzaamheid er op den duur toe leiden dat je het plezier in het lopen gaat verliezen: je conditie gaat niet meer vooruit, je raakt geblesseerd of je kunt de motivatie niet meer opbrengen om telkens jouw hardloopschoenen uit de kast te halen.

 

Wie zich hierin herkent, zou eens kunnen overwegen om zich aan te sluiten bij SIB-Loopcollectief.  Al ruim 30 jaar geeft SIB hardlooptraining. SIB heeft een aantal loopgroepen waar iedereen – van beginner tot vergevorderde loper – op zijn of haar eigen niveau kan lopen. Lopen in een groep is gezellig, je krijgt tips en advies en leert nieuwe mensen kennen. Een groep motiveert, stimuleert en kan een stok achter de deur zijn. 

 

SIB heeft een uitgekiend beginnersprogramma waarin aandacht is voor techniek, opbouw van conditie en als laatste snelheid. Wil je makkelijk en blessurevrij blijven lopen dan, is het aan te raden per week drie keer te trainen. Op zaterdag een wat langere duurloop die bij jouw conditie past, doordeweeks een rustige korte duurloop en voor de snelheid een intervaltraining.

De Groepen

Op zaterdag hebben wij verschillende groepen. Elke groep loopt in een bepaald tempo en afstand.

De Trainingen

Onder leiding van gediplomeerde trainers en ervaren begeleiders kan je zes keer per week trainen.

*1e zondag van de maand: trailtraining

Duurtraining

Vier keer in de week kan je werken aan je duurvermogen met onze duurtraining.  Ook al klinkt langzaam hardlopen erg simpel, langzaam hardlopen blijkt toch één van de aller moeilijkste trainingen te zijn. Met de rustige duurloop train je de hartspier, de longen, de peesjes en gewrichten. Je maakt je lichaam dus op een duurzame en gecontroleerde manier sterk met minder kans op blessures. Je krijgt gevarieerde trainingen aangeboden en elke training is opgebouwd uit een warming up, oefeningen, de kern en cooling down. 

Interval

Bij intervaltraining werken we aan de looptechniek met toegespitste oefeningen. Daarna volgen 2 of 3 intervalvormen waarbij er altijd een verschil is tussen versnellingen en hersteltempo. Het spreekt voor zich dat je versnellingen altijd op eigen individueel tempo doet. Het lichaam wordt geprikkeld om korte tijd een extra inspanning te doen. De trainers zorgen voor opbouw in de training. Dus regelmatig meedoen geeft het beste resultaat: je loopt makkelijker en vaak sneller. 

Trailtraining

Bij trailrunning, ook wel berglopen genoemd, wordt er van de verharde wegen afgeweken om hardlopen op een geheel andere manier te beleven. Het gaat bij trailrunning niet zozeer meer om de snelheid, maar meer om de beleving. De omgeving is meestal verrassend, je komt op plekken waar je niemand meer tegenkomt, de steeds wisselende ondergrond zorgt er ook voor dat je constant alert moet zijn, maar dat betekent ook dat het nooit gaat vervelen.

Wij lopen in de prachtige Waterleidingduinen, met de stranden en zee als kers op de taart. Dit unieke gebied leent zich bijzonder voor fraaie routes off-road.

Beginners Cursus

Twee keer in het jaar start er een cursus van 12 weken voor beginners. Gedurende 24 gezamenlijke trainingen ga je onder begeleiding van gediplomeerde trainers je conditie opbouwen. Na afloop van deze cursus ben je in staat 30 minuten of 5 km achter elkaar hard te lopen.

Deze beginnersgroep is bedoeld voor mensen die geen of weinig ervaring hebben met hardlopen en graag in de buitenlucht op een gezonde manier aan hun conditie willen werken. Heb je wel ervaring maar heb je door uiteenlopende redenen een tijd niet gelopen, bijvoorbeeld vanwege een blessure, dan ben je natuurlijk ook van harte welkom.

Kom in beweging en word lid!

Lopen in een groep is gezellig, je krijgt tips en advies en leert nieuwe mensen kennen. Een groep motiveert, stimuleert en kan een stok achter de deur zijn.

Overzicht Trainingen

 

Dag Tijden Trainer Training Locatie
zomer
Locatie
winter
maandag 19.00 Marcel/Erik duurloop duin baan
dinsdag 19.00 André interval duin baan
woensdag 19.00 Meinhard interval duin baan
woensdag 19.00 André beginners duin baan
woensdag 09.00 Hans vD/John duurloop/interval duin baan
           
zaterdag 09.00 Erik/Marcel groep A duin duin
  09.00 Leon groep B duin duin
  09.00 vacature groep C duin duin
  09.00 Robbert/Ad groep D duin duin
  09.00 Hans v D/John groep E duin duin
  09.00 Nanda groep F duin duin
  09.00 Meinhard/Petra beginners duin duin
           
zondag 09.00 Meinhard duurloop lang duin duin
           

 

De Trainers

Ad van der Vlugt
André Woutersen
Conny Battig
Ellen van der Drift
Erik Baars
Hans van Deursen

John Verschoor

Leon van de Meij
Marcel van Velzen
Meinhard van der Reep
Robbert Visser

Locatie

In de zomer trainen we elke training in de Amsterdamse Waterleidingduinen, ingang De Zilk. In de winter starten we 's avonds op de hardloopbaan bij SV Hillegom.


Jaarkaarten voor de duinen (AWD)

  • Persoonlijke jaarkaart - € 10
  • 60+ Jaarkaart - € 5,50
  • Jaarparkeerkaart - € 35

Aanmelden en informatie

Bij het inschrijven word je lid van SIB-Loopcollectief. De contributie bedraagt € 36,50 per halfjaar en het inschrijfgeld is €7,50. De contributie verloopt via een automatische incasso.

 

Heb je vragen, mail dan naar info@sibloopcollectief.nl bel: 06-28707514

Wil je je direct aanmelden, meld je dan aan via dit formulier.