Trainingen

SIB-Loopcollectief geeft al bijna 30 jaar trainingen aan jong en oud op elk niveau. De trainingen staan onder begeleiding van ervaren gediplomeerde trainers en begeleiders. De trainingen zijn gevarieerd en opgebouwd uit een warming-up, oefeningen, de kern en cooling down. Tijdens de trainingen besteden we aandacht aan looptechniek, kracht en souplesse.

Ieder loopt op zijn of haar eigen tempo en niveau. Je zit niet vast aan een groep. Met het doorlopen van de groepen bouw je aan je conditie en breid je je afstand uit. De afstanden die de groepen lopen, liggen dicht bij elkaar maar het verschil zit voornamelijk in het tempo. Let daar op bij het maken van een keuze; dit is mede afhankelijk van je eigen niveau en je vorm van de dag. Trainers kunnen je adviseren om bij een andere groep te gaan lopen, mochten zij vinden dat het tempo te hoog of te laag voor je ligt.

De groepen 

  • Groep F loopt ca 7 km; tempo is rustig en is geschikt voor mensen die rustig en niet zo ver willen lopen als ook herstellende van een blessure.
  • Groep E loopt ca 8 km; tempo is rustig. Geschikt als overstap voor de beginners naar de D-groep.
  • Groep D loopt tot 10 km; tempo geschikt voor aspirant en herstellende lopers.
  • Groep C loopt tot 12 km; tempo is gemiddeld en geschikt voor licht gevorderden.
  • Groep B loopt tot 15 km; duurtempo is 10,5 – 11,5 km per uur en is geschikt voor gevorderden.
  • Groep A loopt tussen 16-20 km en geschikt voor gevorderden en als voorbereiding op langere afstanden (hele of halve marathon)

Trainingstijden

  • Maandagavond om 19.00 uur: rustig duurloop.
  • Dinsdag en woensdagavond om 19.00 uur: intervaltraining voor alle groepen
  • Donderdag om 19.00 uur: groep 1: 12-15 km. Duurtempo. Groep 2: 9-11 km. Rustig duurtempo
  • Zaterdag om 09.00 uur: duurtraining
  • Zondag om 09.00 uur: duurtraining
  • Zondagmorgen 8.30 uur: 1e en 3e zondag van de maand: duurloop tussen de 18-21 km. (in overleg met Hans van der Lans)

Coopertest en 5 km loop

Op de interval avonden (dinsdag en woensdag) zijn er ieder seizoen enkele ijkpunten wat conditie betreft. Het is goed om te weten of je conditie vooruitgaat en of de opbouw goed is. Door meten weet je of je je snelheid in de loop van de trainingen omhoog kan schroeven.

Vandaar dat wij elk seizoen twee keer een coopertest hebben en drie keer een 5 KM loop op tijd.

Trainers en begeleiders:

Ad van de Vlugt
André Woutersen
Bert Bols
Ellen van der Drift
Hans van der Lans
Leon van der Meij
Lydie Hoogenboom
Meinhard van der Reep
Nanda van der Werf
Nico van Bentem
Sietske Rooijakkers
Yvonne van der Meij

Overzicht trainingen

  Tijden Trainer Training Locatie
zomer winter
Maandag 19.00-20.15 Nico Rustige duurloop Duin Weg
Maandag 19.00-20.15 Lydie Rustige duurloop Duin Weg
Dinsdag 19.00-20.15 André Interval Duin Baan
Woensdag 19.00-20.15 Bert, Sietske Beginnersgroep Duin Baan
Woensdag 19.00-20.15 Nico, Lydie Interval Duin Baan
Donderdag 19.00-20.15 Hans, Meinhard Duurloop Duin Weg
Donderdag 19.00-20.15 Ad, Leon Duurloop Duin Weg
Zaterdag 9.00-10.30 André, Sietske, Bert Beginnersgroep Duin Duin
  9.00-10.30 Nanda Groep F Duin Duin
  9.00-10.30 Yvonne/Hans Groep E Duin Duin
  9.00-10.30 Lydie, Philip Groep D Duin Duin
  9.00-10.30 Ad Groep C Duin Duin
  9.00-10.30 Leon Groep B Duin Duin
  9.00-10.30 Erik Groep A Duin Duin
Zondag 9.00-10.30 Aad, Hans Duurloop Duin Duin
  9.00-10.30* Hans, Meinhard Duurloop lange afstand Duin Duin
* start 2e zondag van de maand om 8.30 uur