Trainingen

SIB-Loopcollectief geeft al 30 jaar trainingen aan jong en oud op elk niveau. De trainingen staan onder begeleiding van ervaren gediplomeerde trainers en begeleiders. De trainingen zijn gevarieerd en opgebouwd uit een warming-up, oefeningen, de kern en cooling down. Tijdens de trainingen besteden we aandacht aan looptechniek, kracht en souplesse.

Ieder loopt op zijn of haar eigen tempo en niveau. Je zit niet vast aan een groep. Met het doorlopen van de groepen bouw je aan je conditie en breid je je afstand uit. De afstanden die de groepen lopen, liggen dicht bij elkaar maar het verschil zit voornamelijk in het tempo. Let daar op bij het maken van een keuze; dit is mede afhankelijk van je eigen niveau en je vorm van de dag. Trainers kunnen je adviseren om bij een andere groep te gaan lopen, mochten zij vinden dat het tempo te hoog of te laag voor je ligt.

De groepen 

  • Groep F loopt ca 7 km; tempo is rustig en is geschikt voor mensen die rustig en niet zo ver willen lopen als ook herstellende van een blessure.
  • Groep E loopt ca 8 km; tempo is rustig. Geschikt als overstap voor de beginners naar de D-groep.
  • Groep D loopt tot 10 km; tempo geschikt voor aspirant en herstellende lopers.
  • Groep C loopt tot 11 km; tempo is gemiddeld en geschikt voor licht gevorderden.
  • Groep B loopt tot 14 km; duurtempo is 10,5 – 11,5 km per uur en is geschikt voor gevorderden.
  • Groep A loopt tot 15 km en geschikt voor gevorderden en als voorbereiding op langere afstanden (hele of halve marathon)

Trainingstijden

Onder leiding van gediplomeerde trainers en ervaren begeleiders kan je zes keer per week trainen bij een van de groepen.

  • Maandagavond om 19.00 uur: rustige duurloop; 2 groepen
  • Dinsdag om 19.00 uur: intervaltraining 
  • Woensdag om 19.00 uur: intervaltraining 
  • Donderdag om 19.00 uur: 12-15 km. Duurtempo. 
  • Zaterdag om 09.00 uur: duurtraining, alle niveaus, zie tekst hierboven
  • Zondag om 09.00 uur: duurtraining

Coopertest en 5 km loop

Op de interval avonden (dinsdag en woensdag) zijn er ieder seizoen enkele ijkpunten wat conditie betreft. Het is goed om te weten of je conditie vooruitgaat en of de opbouw goed is. Door meten weet je of je je snelheid in de loop van de trainingen omhoog kan schroeven.

Vandaar dat wij elk seizoen twee keer een coopertest hebben en drie keer een 5 km loop op tijd.

Overzicht trainers

Ad van der Vlugt
André Woutersen
Bert Beusen
Bert Bols
Ellen van der Drift
Erik Baars
Hans van der Lans
Hans van Deursen
Leon van de Meij
Marcel van Velzen
Nanda van der Werf
Nico van Bentem
Philip Romviel
René Elfering

 

Overzicht trainingen

Dag Tijden Trainer Training Locatie
zomer
Locatie
winter
maandag 19.00 Nico duurloop duin baan
maandag 19.00 Bert duurloop duin baan
dinsdag 19.00 André interval duin baan
woensdag 19.00 Nico interval duin baan
woensdag 19.00 André interval duin baan
donderdag 19.00 Hans vd L duurloop duin baan
           
zaterdag 09.00 Erik groep A duin duin
  09.00 Leon groep B duin duin
  09.00 René groep C duin duin
  09.00 Ad groep D duin duin
  09.00 Hans v D groep E duin duin
  09.00 Nanda groep F duin duin
           
zondag 09.00 Hans vd L. duurloop lang duin duin