Sportief Wandelen

Sportief Wandelen is voor iedereen die aan fitheid wil werken de ideale activiteit. Het is een sportieve en veilige bewegingsvorm die in groepsverband wordt beoefend en als bewegingsvorm veel plezier en voldoening geeft. Door de begeleiding en verantwoorde trainingsopbouw biedt het net iets meer dan het ‘gewone wandelen’. Sportief Wandelen betekent stevig doorwandelen in een tempo rond de 5 tot 7 kilometer per uur. Er moet nog altijd adem overblijven om een gesprekje te voeren.

Naast de standaard trainingsvormen warming-up en cooling-down, duur- en intervaltraining, krijg je ook verschillende loopvormen aangereikt. Denk daarbij aan Power Walking, Chi Walking, Fit Walk en Wandel bootcamp. Ook komen looptechniek en lichaamshouding aan bod tijdens de trainingen. Daarnaast werken we aan onze balans, kracht en lenigheid met diverse oefeningen tussen het wandelen door.

De voordelen:

  • Je kunt drie keer in de week onder begeleiding trainen voor een klein bedrag.
  • Je wordt lid van SIB en kunt meedoen met alle activiteiten die georganiseerd worden.
  • Je kunt op elk moment instappen; de trainers houden rekening met elk niveau van de wandelaar.
  • Je doet snel nieuwe kennissen op.
  • Je bent verzekerd van een afwisselende route en raakt nooit de weg kwijt.

Voor wie is Sportief wandelen?

Sportief Wandelgroep is bedoeld voor iedereen, zowel dames als heren van 25 tot 100+.  Doel is op een gezellige, sociale en verantwoorde wijze te trainen. Enige basisconditie is meegenomen, maar niet vereist. De trainingen zijn ook geschikt voor mensen die herstellen van een blessure en weer willen opbouwen naar het hardlopen.

De trainingen

De trainingen staan onder leiding van gediplomeerde trainers. De trainingen duren ongeveer 1 tot 1,5 uur en zijn gevarieerd. Een warming-up om de spieren los te maken, een stuk stevig doorwandelen afgewisseld met oefeningen en tempowisselingen en tenslotte even uitlopen en goed rekken. We trainen 3x per week: maandag om 09.00 uur, woensdag om 19.00 uur en zaterdag om 09.00 uur.

Schoeisel en kleding

Voor Sportief Wandelen draag je goede maar flexibele wandelschoenen, liefst waterdicht. De categorie A/B-schoenen zijn vooral geschikt voor wandelingen in de stad of door het bos (eventueel met lichtglooiende paden), tevens voor meerdaagse wandeltochten, zoals de vierdaagse.

Draag bij voorkeur kleding die gemakkelijk en comfortabel zit, ademend en vochtabsorberend is. Bij kou is het beter om dunne laagjes over elkaar aan te trekken.

Locatie

In de zomer trainen we elke training in de Amsterdamse Waterleidingduinen, ingang De Zilk.

In de winter starten we ’s avonds op de hardloopbaan bij SV Hillegom. Deze training is meer gericht op interval en kracht. De trainingen op de baan wisselen af met met een duur/tempoloop in en rondom Hillegom.

Jaarkaarten voor de duinen (AWD)

  • Persoonlijke jaarkaart – € 10
  • Groepsjaarkaart – € 18,50 (max 6 personen)
  • 60+ Jaarkaart – € 5,50
  • Jaarparkeerkaart – € 35

Contributie

Bij het inschrijven word je lid van SIB-Loopcollectief. De contributie bedraagt € 36,50 per half jaar en het inschrijfgeld is €7,50. De contributie verloopt via een automatische incasso.

Aanmelden

Aanmelden kan via dit formulier. Als je wilt uitproberen of Sportief Wandelen iets voor jou is, kan je 2 weken gratis meetrainen. Kom naar een van de trainingen en doe mee!

Informatie

Anneke Bakker, 0624157478 | ahbakker62@gmail.com

 

Wij hopen je minimaal 2x per week mee te nemen in de training om een zo goed mogelijk resultaat te bereiken. Welk resultaat, dat is geheel aan jou.